Zdarzenia wirtualne w WOK. Przegląd prac dyplomowych Reality Bender
Na wystawie zobaczyliśmy autorskie strategie artystyczne, w których osoby twórcze wykorzystały doświadczenia rzeczywistości wirtualnej, silniki gamingowe, symulacje czasu rzeczywistego, druki i skany 3D, ceramikę, obiekty oraz wideo. Zakres tematów był szeroki, osoby twórcze poruszały bowiem aktualne problemy entropocenu, ucieleśnienia oraz tożsamości. Poszukując własnej estetyki w mediach cyfrowych, badały zależności pomiędzy przestrzenią rzeczywistą a wirtualną. Tytuł wystawy – Reality Bender – odnosi się do mechanizmów poczucia rzeczywistości i nawiązuje do badania naturalnych przykładów jej zniekształceń, a niekiedy wręcz bezpośrednio je wywołuje.
Osoby artystyczne:
Sonia Kaźmierczak
Agata Konarska
Rafał Kruszka
Dominika Wolska
Karo Zacharski
Pracownia 3D i Zdarzeń Wirtualnych II
Akademia Sztuk Pięknych w Warszawiem, Wydział Sztuki Mediów
Charakter Pracowni zorientowany jest na działania zespołowe i interdyscyplinarne. Uważamy, że aktywności powinny skupiać przedstawicielki i przedstawicieli różnych dziedzin naukowych, technologicznych i artystycznych, nie tylko reprezentantów świata sztuki. Najistotniejsze działania powstają na styku dyscyplin, wymykając się kategoryzowaniu i segregowaniu. Pracownia otwarta jest na współczesne wykorzystanie nowych mediów w działaniach partycypacyjnych, wspólnotowych, doświadczeniach indywidualnych, interaktywnych oraz multimedialnych z nastawieniem na poszukiwanie autorskiej estetyki – zarówno wizualnej, audialnej jak i interakcji.
Zespół dydaktyczny:
dr hab. Jakub Wróblewski, prof. ASP
mgr Andrei Isakov
Sebastian Sebulec