Anastazja Charitonowa

Rezydencję chcę potraktować jako okazję do odpoczynku po niemal roku prekariackiej pracy nad spektaklem, a także opracować plan rozwoju zawodowego pod kątem dalszej pracy w Polsce i kontynuowania nauki.

Rezydencję chcę potraktować jako okazję do odpoczynku po niemal roku prekariackiej pracy nad spektaklem, którego premierę zaplanowano na czerwiec tego roku. To był trudny okres, w którym łączyłam dwa etaty, aby móc się utrzymać. Ponadto w ramach rezydencji chcę opracować własny plan rozwoju zawodowego pod kątem dalszej pracy w Polsce i kontynuowania nauki. Chcę też poświęcić czas na doskonalenie znajomości języków polskiego i angielskiego, a także uporządkować kwestie formalne, na które nie starczało mi czasu i środków. Liczę również na korzyści płynące ze współpracy z innymi uczestnikami rezydencji.


Jestem producentką kulturalną, teatrolożką i edukatorką. Zajmuję się badaniem relacji pomiędzy teatrem a muzeum. Ukończyłam Akademię Sztuk Teatralnych w Petersburgu na Wydziale Produkcji Teatralnej. Rozpoczęłam studia doktoranckie z teatrologii na Akademii Sztuk Teatralnych Petersburgu, których nie kontynuuję ze względu na emigrację z Rosji w 2022 roku. W Petersburgu pracowałam w Ermitażu, gdzie zajmowałam się programami edukacyjnymi. Współpracowałam z Muzeum Teatralnym, Muzeum Sztuki Współczesnej, Teatrem Pop-UP i innymi. W Warszawie pracuję jako producentka i PR-managerka projektów teatralnych i muzealnych. W 2023 roku wygrałam konkurs na najlepsze czytanie performatywne podczas festiwalu Teatr na faktach w Instytucie im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu ze sztuką dokumentalną o sprzeciwiających się Putinowi Rosjanach, którzy wyjechali do Polski.

Podziel się

Facebook | Twitter | Linkedin