Peter Pleyer

Od czasu studiów blisko współpracuję z węgierskim tancerzem Eszterem Galem, a nasze wspólne choreografie i improwizacje były prezentowane w Holandii, Niemczech, na Węgrzech, w Paryżu i na festiwalu improwizacji w Nowym Jorku. W Holandii stworzyłem choreografię do moich pierwszych grupowych spektakli (zakwalifikowanych do konkursu choreograficznego Groningen/NL). Od 2000 roku mieszkam w Berlinie i interesuję się nowymi metodami treningu tańca i kompozycji, w których główną rolę odgrywa improwizacja. Na podstawie moich zainteresowań nowo rozwijającymi się programami badawczymi w dziedzinie tańca na różnych uniwersytetach stworzyłem wykład performatywny „choreographing books” (2005) poświęcony moim spostrzeżeniom na temat różnic w badaniach nad tańcem w USA i Europie oraz tego, w jaki sposób może to przynieść korzyści tancerzom i choreografom.
Prowadzę zajęcia w ośrodkach na całym świecie, w tym przeprowadziłem warsztaty z cyklu „historia w praktyce” poświęcone awangardzie post Judsonowskiej w Alternatywnej Akademii Tańca w Poznaniu, P.O.R.C.H. – Stolzenhagen, w Instytucie Teatralnym w Warszawie, w MA Choreography ArtEZ/Arnhem, HZT-Berlin i Tanzquartier Wien. W latach 2007-2014 pełniłem funkcję dyrektora artystycznego Tanztage Berlin, a w latach 2012-2014 byłem członkiem zespołu programowego Sophiensæle/Berlin. W 2014 roku rozpocząłem z powodzeniem działalność choreograficzną, realizując solowy spektakl „Ponderosa Trilogy” (Life-Legacy-Project Tanzhaus NRW, Impulstanz Wien), badania grupowe i choreografię do spektaklu „visible undercurrent” (2014/16) i „cranky bodies dance reset” (2017) oraz uczestniczę w bieżącym projekcie wymiany artystycznej między Warszawą a Berlinem pt. „Moving the Mirror” (2015-2022). Mój solowy występ pt. „triton tanzt – twisted trident” o historii techniki release, dekonstrukcji męskości i śmierci ojca był prezentowany w Berlinie i Pradze (2019/20). W latach 2015/16 gościnnie wykładałem na HZT/UdK w Berlinie.