Warsaw
Observatory
of Culture

At the Warsaw Observatory of Culture we aim to explore the processes of contemporary culture and share our findings with the wider community. We believe that connecting art and artists with scholarship affords us a better understanding of the world and the tools to engage with and contribute to the future.

Announcement of the Results of Stage One Recruitment

Komisja w składzie: Justyna Czarnota-Misztal, Anna Galas-Kosil, Michał Krawczak, Joanna Synowiec dziękuje wszystkim osobom aplikującym za przesłane zgłoszenia i materiały. Otrzymaliśmy 187 zgłoszeń. Sam proces czytania i zapoznawania się z nimi był dla nas wymagający, ale też uświadamiający jak różne są potrzeby poszukiwania wsparcia przez środowisko artystyczne i badawcze.

More about: Announcement of the Results of Stage One Recruitment

WOK at a conference for children's and young adult literature

Co znaczy „czytelnictwo” lub „czytanie” w dobie rewolucji cyfrowej? Co może oznaczać dla różnych pokoleń czytelników i czytelniczek, i jakie są tego konsekwencje? Miranda Zarzycka zaprezentowała wstępne wyniki badań dotyczące edukacji czytelniczej, które prowadzimy w WOK, na konferencji zorganizowanej przez Wydawnictwo Wytwórnia i Bibliotekę Narodową.

More about: WOK at a conference for children's and young adult literature

Open and Developing Catalogue of Intercultural Practices

Otwarty i Żywy Katalog Praktyk Międzykulturowych to efekt wielomiesięcznej pracy sieci Reagujemy!. Wierzymy, że może być pomocny w pracy z osobami z doświadczeniem migranckim i/lub uchodźczym.

More about: <em>Open and Developing Catalogue of Intercultural Practices</em>

‘Nothing’ + presentation by Zbigniew Warpechowski

Zbigniew Warpechowski (b. 1938) is a pioneer of performance art in Poland and one of the first artists in the world to work in this field. On 27 March, the WOK Lab space hosted an event organised by Monopol Gallery in which the artist returned to the notion of ‘Nothing’, which has been a major theme in his work since 1972. The performer first gave a speech about ‘Nothing’ and then presented a ream of blank paper, turning, crumpling and tearing the pages one by one. A blank page became a means of expressing ‘Nothing’.

More about: ‘Nothing’ + presentation by Zbigniew Warpechowski